2010. augusztus 28., szombat

Amerikai almatorta Veruskától

Már javában tervezgetem az első heti menüt, amit már biztosan tudok, hogy lesz almás süti, mivel annyi finom nyári alma van, ami az egyik kedvencem. Eddig tuti befutónak anyu tésztaszegény almás pitéje volt dióval, sokan kóstolhattátok már nálunk, de tegnap Anita meglátta a kosár szedett almánkat és megkérdezte, miért nem csinálok belőle apple crumble-t (ő az amerikai vonalat viszi) majd késésben lévén a mai családi ebédre én ezt a nővérem féle többször próbált remek és gyors "amerikai almatortát" rittyentettem.  
Megversenyeztetem majd köztetek, mivel indítsunk de addig se habozzatok ilyet csinálni magatoknak hétvégén, még apukám is evett belőle jócskán, pedig ő desszertben finnyásnak mondható. Az egész süti elkészítése nem több 15-20 percnél az almapucolás-aprítási ügyességtől függően.

Hozzávalók:
6-8 savanykás alma hámozva, cikkelyekre vágva
21 dkg vaj
25 dkg cukor
25 dkg liszt
2 tojás
csipet só
1 cs sütőpor/szódabikarbóna
fahéj

Elkészítés:
1. Kivajazott tortaformába (nekem nem fért bele az alma egyikbe sem, úgyhogy egy nagyobb cserépedényt használtam) rakjuk az almákat, amit megszórunk fahéjjal. Eddig a recept, én cukrot is szórtam rá, mivel savanykás az alma, meg így jól karamellizálódik az alma.
2. Felolvasztjuk a vajat, belerakjuk a cukrot, csipet sót, összekeverjük, majd mehet bele a liszt, sütőpor és tojás, összekeverjük, majd rásimítjuk az almákra. Az egész massza kenhető jellegű, könnyen lehet vel bánni.
3. 180 fokos sütőben 45-50 percig sütjük.



Vaníliafagyival befaljuk.
 

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Megsütöttem és nagyon szuper lett!! egyedül az alma mennyiségét növeltem (Kb tripláztam:) egyébként a recept úgy tökéletes ahogy van. Köszönöm, Böbe