2010. február 12., péntek

Citromos - mákos sütemény

Nem tudom mikor és miért is történt pontosan. Mire feleszméltem, már napi szinten több volt, mint húsz. Igen, tán soknak hangzik, magam sem értem, de ma már nem kezdődhet nap anélkül, hogy teámat kortyolva, ölemben minimum egy gyerekkel, ne kukkantanék be a kedvenc gasztroblogjaimhoz, inspirációért, vagy egyszerűen csak a nyálcsorgatásért.


Rendre átbogarászom a recepteket, a fantáziadúsakat vagy ínycsiklandónak tűnőeket bedobom a kedvencek közé, aztán adandó alkalommal előveszem és kipróbálom. Az egyik ilyen recept volt a Smitten Kitchen blogon talált mákos citromos süti, ami azonnal elkezdte piszkálni a fantáziámat. Mák és citrom egy sütiben? Miért is ne? Kicsit furcsa volt, hogy kilenc tojás, ebből nyolcnak csak a sárgája kell hozzá, de úgy voltam vele, hogy ebbe a sütibe rejtve juttatom be a nagyobbik, tejallergiás fiamnak az alternatív kálcium pótlást.


A recepttől eltérően, én őzgerinc formában sütöttem meg a tésztát, így szeletelve, jobban elfér az uzsonnás táskában.

Hozzávalók:

¾ bögre cukor

8 nagy tojás sárgája

1 egész tojás

2 citrom héja

1 citrom leve

½ bögre finomliszt

½ bögre kukoricaliszt

csipet só

220 gramm vaj

½ bögre darált mák

Kezdetnek alaposan kivajazom a sütőformát és kibélelem sütőpapírral. A sütőt előmelegítem. Azután a cukrot a tojásokkal, habverővel habosra, azaz inkább levegősre verem. A tojásos masszához adom a citromhéjat és a citromlevet, a sót, majd a lisztet és a kukoricalisztet is. Végül beleforgatom a felolvasztott vajat, és a mákot. A masszát a formába lapátolom, a sütőpapír szélét a forma tetejére hajtom, így fedve le a tésztát, hogy ne égjen majd meg. Én 170 fokon sütöttem kb. 1 órán keresztül, de a sütési idő minden sütőnél más lehet, ezért gyakran kell ellenőrizni egy tűvel, hogy ragad-e még a tészta. Ha kész, a sütőben hagyom kihűlni, majd deszkára borítva felszeletelem. Én fémdobozba teszem és innen adagolom a srácoknak. Meg kell hogy valljam, én brutálisan édes szájú vagyok, a családom többi tagja viszont nem annyira. Ha magamnak készíteném ezt a sütit, akkor még valamilyen narancsos-citromos cukormázat tennék rá.

Megkóstolnátok? Megsüssük nektek?

Nincsenek megjegyzések: