2010. április 18., vasárnap

Vasárnap, friss eper...


Posted by PicasaSzombaton kezdődött..
A piacon kedvenc zöldségesemhez érve konstatáltam, hogy - ki tudja honnan? - giga méretű epret is lehet újítani nála. Hát szerva itt, csere ott- pénz ment, eper jött... :)
A végeredményt fentebb lehet sasolni.
Mivel kert meg család, meg hamar kell valami kaja alapon megszületett a mentolos csokis epres piskóta....

Hozzávalók:

- 6 db tojás
- 15 dkg cukor
- 18 dkg liszt
- 1 tk sütőpor
- 18 dkg olvasztott vaj- no margarin (bocsi)

- After Eight csoki 4db
- csillagánizs 2 db
- tej: 0,5 dl
- + 2 dkg vaj
- étcsoki kb. 5 dkg

- eper 10 db
- cukor- mondjuk 5 ek
- vaníliás cukor 2 ek (1 tasak)
- vodka 0,5 dl vagy több, attól függ ki eszi meg a sütit
- zselatin - mivel sok fajta van, járj el a csomagoláson írtak szerint




Gyártás:

Megolvasztom a vajat. (nem szilárdul meg addig míg felhasználásra kerül...de tök jó, hogy kéznél lesz mikor kell)
A tojásokat és a cukrot -lehetőség szerint jó hidegen- , felvertem olyan egykezes robotos áramos habverővel- bezzeg Dénes a Marsbéli Műhelyből csak simán magától tud ilyet és el sem fárad közben ...grrr...
Oké, a lényeg: állati habos legyen a tojás, mehet bele a sütőpor és három adagban a liszt lehetőleg szitálva. Belekeverve folyamatosan, jó lesz a robot cuccal elkeverve folyamatosan.
Jó, van aki hisz ebben a szitálós dologban, mások azt mondják fölösleges.. Szerintem meg tök pöpec lesz tőle a piskóta tészta, az a kedves lágy fajta amiért akár Nagyit is kínvallatnánk- persze csak ha nem lenne itt ez a recept.
Végezetül belekevertem az olvasztott vajat. Kerek 26 cm-es formába - szigorú körbemindenhol kivajazás után- tettem a tésztát. A sütő kb.170 fokon üzemelt (nem tudom, mert lekopott a mimennyi felirat róla..) ebben sütöttem - szerintem- 20 percet.. Szép barnás, tűpróba- oké.
Hagytam kihűlni.
Az After 8- et beleraktam a fent említett mennyiségű vajba, mellészórtam 2 db csillagánizst, a csokit összetörve mellé a tejet. Kb 2 percig olvadt, félrehúztam picit hűlt ez is.
Félbevágtam (kereszteben :) ) a piskótát és megkentem a mentolos csokiöntettel, majd vissza tettem a tetejét.
Míg ez össze deremedt összereaktam a tetejét:
Az epreket félbe és szeletekbe vagdostam, ráborítottam a cukrokat, a vodkát, 2 és fél db csillagánizst- összeforraltam. Mikor elég meleg és olvadt volt belekevertem zselatint, - az én esetemben 2 teáskanálnyit. Kevertem, forraltam picit, hűlni hagytam. Ráöntöttem a piskóta tetejére.

Meglepő íze lett... Friss és üde. Ennél jobb csak az eper a la' natur..
Próbáljátok ki, érdemes!

Vikiamarsról




Nincsenek megjegyzések: