2010. január 17., vasárnap

Az avokádós répasaláta utóélete


Juli kivette a sütőből a répát. Megkóstolod? Kérdezte és én már nyúltam is a villámmal a tepsibe. Hmmm. Isteni. Ki gondolná, hogy a répából ennyire finomat lehet sütni? A mult heti menünk egyik egészséges finomsága volt az avokádós-sült répás saláta narancsos öntettel. És én úgy rákattantam a fűszeres olajban sült répára, hogy pénteken, szombaton, sőt, még vasárnap is azt ettünk otthon. Bár őszintén bevallom, hogy amikor a férjem betévedt a konyhába, és rajtakapott amint megtermett répákat pucolok, már könyörgőre fogta: ma nem lehetne valami mást?
Szóval, valami más lett. A férfinépnek alig tűnt fel, hogy ugyanazt a répát eszik, amit tegnap, meg azelőtt, csak leves formátumban. Az eredeti receptet elkészítve, majd továbbgondolva, lett a sült sárgarépából narancsos-currys-kókusztejes sült sárgarépakrémleves a felnőtteknek csilivel és friss korianderrel megbolondítva. Szerettük!

Sült sárgarépa recept 4 főre (erről van fotó)

6 db közepes sárgarépa
1 narancs
6-8 ek olívaolaj
1 ek őrölt római kömény
4 gerezd fokhagyma felaprítva
ízlés szerint csili, só és őrölt bors
1 ek balzsamecet

A répákat megpucoltam, hosszúkás darabokra vágtam és pár perc alatt előfőztem. Közben az olívaolajba tettem a fűszereket, a fokhagymát ésa balzsamecetet. A répákat leszűrtem, tepsibe raktam és a fűszeres olívaolajjal jólmegöntöztem, majd a tepsibe raktam egy félbevágott narancsot is, picit a répárais nyomkodtam a levéből. A tepsit lefedtem, és 20 percig sütöttem 220 fokon, majd levettem a fóliát és pár perc alatt kissé meggrilleztem a répákat.
Az így elkészült répát a Marsbéli boltban az avókádóval keverve salátára rendeztük, krutonokkal feldíszítettük és meglocsoltuk a fűszeres olívaolajos, narancsos öntettel.
Otthon köretként ettük, a kilenc hónapos fiam főételként. Másnap ugyanezt céklával is kevertem, az is nagyon finom volt, a leves vitte azonban a pálmát.

Currys-narancsos-kókusztejes sült sárgarépa krémleves

A fent leírt recept alapján elkészítettem a sült sárgarépát. Majd megpucoltam egy lilahagymát, és olívaolajon megpároltam. Hozzátettem a répákat, plusz pár kanálnyit a  tepsi alján lévő fűszeres olajból. Meglocsoltam egy fél narancs levével, tettem hozzá egy kanál curryt, még egy kis sót és frissen őrölt borsot is tekertem rá, majd felöntöttem bő fél liter alaplével. Felforraltam, majd az egészet összeturmixoltam. Hozzáöntöttem egy konzerv kókuszetjet és összemelegítettem. A tálba mert levesre egy marék frissen aprított korianderlevelet  és egy felaprított csilipaprikát szórtam.
Próbáljátok ki, garantáltan hangulatjavító!
Nincs időd megfőzni? Mi megfőzzük neked!

1 megjegyzés:

zsuanett írta...

marsbéli menüben és otthoni konyhában is tesztelve, továbbítom a linket azoknak, akiknek jót akarok:)