2010. január 15., péntek

Pénteki bevásárlás

Ígéretünkhöz híven megosztjuk veletek kulisszatitkainkat, kezdjük a vásárlással. A Marsbéli Bolt dolgaiból ez nem tartozik a kedvenceim közé, őszinte leszek. Persze nekem is volt már sokszor úgy az életben, hogy azt gondoltam, ennél jobb dolog nincs a földön, mondjuk nyaralás közben egy délvidéki kisváros szombati piacán bámészkodni, reggelizni, válogatni - de üzemszerűen ez nem egy élvezet.

Kezdtem a METRO-val, amit bizonyos áruknál nem lehet kikerülni, gasztro kiszerelésben, minőségben és méretben tisztítószereket, alufóliát, sütőpapírt például máshol nem kapni. Ilyenek még a szárazáruk is, mint pl. jázminrizs 5kg-os kiszerelésben, lisztek, olajok, fűszerek. Én valamiért utálok odajárni, ha ilyesmire nincs szükség, inkább választom a Tesco-t, mert ott vannak olyan prémium áruk (olajok, ecetek, fűszerek,..), amik között szívesebben elbogarászok. A METRO zöldségrésze szerintem kifejezetten drága és nem is jó minőség, a húsok jók, de én jobban szeretem, ha nem csomagolt, mert már ért meglepetés kicsomagoláskor, és többnyire giga méretű húsok vannak, amihez mi még picik vagyunk. Vettem azért pár új lábost, serpenyőt, mert a gasztroedényeik ugyan szintén elképesztő drágák, de tapasztalatunk szerint bírják a strapát (otthonra azért nem vennék).

Onnan irány a Fény utcai piac, ami ugyan nem a legolcsóbb, de hozzánk ez van a legközelebb, a hentesekhez és az olyan kényesebb zöldség-gyümölcsért, amit nem bízok a zöldséges szállítónkra. Valójában szegénnyel állandó vitában vagyok, még a krumpliról sem azonosak az elképzeléseink, de mindent nem bírok egyedül hazacipelni. Most igazságtalan voltam, sokminden szépet hoz a Nagybaniról, de van, amit magam szeretek válogatni. Szóval pozitív meglepetés ért, a csirkés adott külön csirkefelsőcombot, pedig fogadtam rá, hogy nem fog, már terveztük a dobverők alternatív felhasználási módjait.

Ezen a piacon otthon vagyunk, mivel tavaly itt volt Marsbéli Boltunk, ami bezárt ugyan, de a régi kapcsolatok megmaradtak. Én már szinte semmit nem veszek az első szinten, a második kb 20-30%-kal olcsóbb, és ennyivel nem rosszabb, sőt! Van ott mostanában olyan kis paradicsom, ami a téli időszakhoz képest isteni, és 298 vagy 398 az ára, ami szerintem nem vészes! Tehát erről a piacról van a hús, alma, körte, paradicsom a jövő hétre.


Hátra van még egy közeli bolt, ahol finom kenyerek vannak, tejtermék (számomra nélkülözhetetlen 3,6%-os tej), ilyesmi, ahol nagy örömömre elfogadják a Sodexho jegyeket, amit itt-ott kapunk tőletek, ja ezt a hentes is elfogadja a piacon, de ezt már csak holnap, most rohanás kölkökért az oviba. Majd megosztom ám veletek a jó kis lelőhelyeket a piacon, csak türelem!

Nincsenek megjegyzések: