2010. január 31., vasárnap

Zsófi ázsiai kattanása

Írhatnék én is valami frappáns bevezetőt ehhez a recepthez, de ez a recept nálunk totál Zsófi körül forog, meg egyébként sem tudnék jobbat írni nála, remélem nem haragszik meg, ha idézem őt:
"Nekem ez a gőzölt táska egy ilyen kattanás (van pár függőségem), pár éve külföldöm ettem egy csomót és nagyon ízlett. Nagyon szuper helyen voltam és nagyon jó emlékeim vannak róla azóta is. Van pár dolog ami ehhez az emlékhez kötődik, ilyen ez a táska is, vagy pl. a mangó (amit szintén imádok, de itthon nem kapok olyan igazit). Azóta ezzel itthon nem nagyon találkoztam, ill. ahol volt ott sem ez, hanem egy ilyen ragacsos vastagabb tésztás valami.A lényeg az, hogy amit csináltatok nagyon-nagyon finom volt, picit nosztalgiáztam :)Még jó, hogy rendeltem még a hétre. Jó lenne ha tényleg felraknátok a blogba a receptet, én tutira megpróbálnám megcsinálni.
"

Íme a recept kb 45 db-hoz:

Töltelék:
0,5 kg darált sertéshús
kb 30 dkg (térfogatra legyen kb ugyanannyi, mint a hús) káposztaféle apróra vágva (kelkáposzta, fehér káposzta, kínai kel,..) mi most kelkáposztát használtunk
4-5 db fokhagyma reszelve
egy csomó újhagyma apróra vágva
jó nagy diónyi friss gyömbér reszelve
egy csomó friss koriander vágva
egy löketnyi szójaszósz
egy kisebb löketnyi szezámolaj
egy pici mirin, vagy rizsecet, ha van
só, frissen őrölt bors

És a titok nyitja: egy csomag ázsiai wonton tészta, amit a Rákóczi téri ázsia boltban lehet kapni 700 Ft-ért. Van négyzet és kör alakú is, fagyasztott. Leírhatnám a wonton tészta receptjét is, hogy miből van, de senki nem tudna ilyen vékonyat csinálni, szerintem otthonra ez tökéletes.

Mártogatós:
Szójaszósz, pici mirin vagy rizsecet, pát csepp szezámolaj, frissen vágott újhagyma. A Heinz szójaszósz édeskés, mi ezt is használtunk (mást is), ha mást használtok, lehet, hogy nem lesz édeskés, ez ízlés kérdése.

1. A töltelék hozzávalóit nagyon apróra vágjuk, ha van aprítógép, még abban is megforgatjuk vágás után a hozzávalókat.
2. A tölteléket kézzel alaposan összekeverjük.
3. A felolvadt tészta szélét vízbe mártott ujjal megkenjük.



4. A tésztalapra kis kupacot teszünk a töltelékből.

5. A tészta egyik felét ráhajtjuk a másikra, és a szélét ujjunkkal jól összenyomkodjuk, közben a levegőt kipréseljük a töltelék mellől.

6. Gőzt csinálunk tésztafőzőedényben pici vizet forralunk, hogy a betét alja ne érjen bele. A betétet ecsettel megolajozzuk.

7. A táskákat lefedve forró gőzben 4 perc alatt készre gőzöljük.

A táskák megtöltve fagyaszthatók, felengedés után ugyanúgy pároljuk, mint a frisset.

Zsófi, várom a beszámolót!





1 megjegyzés:

Zsófi írta...

Na minden beszerezve! Semmi nem menti meg a családot, ezt hétvégén megcsinálom. Hmm, 45 db vajon elég lesz??